TÜRK TELEKOM,TTNET,AVEA SORU CEVAP YARDIM



turk-telekom-ttnet-avea-sik-sorulan-sorular
Bu bölümde 2022 yılında da Türk Telekom , Ttnet ve Avea ürünleri ile ilgili tüm sorunlarınızı , sorularınızı çözüme kavuşturmaya ve çözüm yolu göstermeyi amaçladık.Malumunuz Telekom altındaki tüm şirketler tek çatı altında Türk Telekom markası altında toplandı onu da belirtmemiz gerekiyor.

Arıza süreçleri , kampanyalar ve ürünler ile ilgili sorularınızı en geç 1 günü içerisinde cevaplamayı hedefledik.Eğer sorunlarınız ve sorularınız varsa alttaki yorum kısmından bize iletebilirsiniz.Elimizden geldiğince maximum 1 iş günü içerisinde sorularınıza cevap vereceğiz.
Aklınıza takılan soruları da buradan bize iletebilirsiniz.Bu bölümü aslında bir türlü çözülemeyen kronik problemlerinize dair çizilmesi gereken en doğru yolu göstermek adına oluşturduk.Altta verdiğimiz >Türk Telekom Sıkça Sorulan Sorular , Avea Sıkça Sorulan Sorular ve
TTNET Sıkça Sorulan Sorular dışında bir sorununuz varsa lütfen bizlere yorum kutusundan iletin, ve en geç 1 gün sonra tekrar girip cevabınızı yine yorum kutusundan alabilirsiniz.Ttnet hız testi ve Ttnet hız yükseltme,Ttnet hız arttırma işlemleri için tıklayın.
Faydalı olması dileğiyle...



turk-telekom


Türk Telekom Sık Sorulan Sorular Ve Cevapları

Sabit ücret neden alınıyor?

Müşterilerimize sunulan hizmetin kesintisizlik arz etmesi nedeniyle bakır hatların belirli periyotlarla düzenli olarak bakımdan geçirilmesi gerekmektedir. Ayrica, sabit ücret bir aboneyi konuşturmak için tesis edilmiş bulunan santral ve şebekeden o aboneye tahsis edilen devreye isabet eden kısımların yıllık amortismanını da içermektedir. Aboneye her an konuşma imkanını tanınması ve sistemin çalışır durumda tutulmasının maliyeti karşılığında sabit ücret alınmaktadır.

E-faturam neden ulaşmıyor?

E-faturanızın ulaşmamasının çeşitli nedenleri olabilir. E-mail adresiniz sistemlerimiz üzerinde güncel olmayabilir, firewall ayarları nedeni ile e-fatura ulaşmıyor olabilir. Bu ve benzeri nedenlerden kaynaklanan e-fatura ulaşmama problemlerinizde 4441444 türk telekom müşteri hizmetlerini arayarak destek alabilirsiniz.

KDV, ÖİV neden alınmaktadır?

Faturalarda yer alan kdv ve öiv ilgili kanunları gereğince tahakkuk ettirilmekte olup, söz konusu vergilere ilişkin oranlarda yine kanun, kanun hükmünde kararname ve bakanlar kurulu kararları ile belirlenmektedir. Keza faturalarda tahakkuk ettirilen söz konusu vergiler tahsil edilip edilmediğine bakılmaksızın ait olduğu ayı takip eden ay içerisinde ilgili vergi dairesine yatırılmaktadır.

Telefonumu devretmek için ne yapmam gerekiyor?

Aboneler, şahsen başvuruda bulunarak telefonlarının başkalarına devrini isteyebilir. Başvuru sırasında devir isteklerine ilişkin dilekçe ile nüfus cüzdanı veya nüfus cüzdanındaki kimlik bilgileri ile nüfus cüzdanı seri numarasının yer aldığı pasaport, kurum kimliği vb. Kimlik bilgisi görülerek fotokopisi alınmak suretiyle işlem yapılır. Devir isteklerinde, devir edecek olan ile devir alacak olanın birlikte başvurmaları gerekir. Bu Form’da/Devredilecek Numara Listesi’nde belirtilen hattı/hatları devralmayı ve devraldığım hata/hatlara ilişkin olarak bu formun imza tarihine kadar doğmuş ve bundan sonra doğacak olan tüm borçları ödemeyi kabul ve taahhüt ediyorum.

Eğer bağlı bulunduğunuz telekom müdürlüğünün santrali destekliyorsa(dijital) arayan numaraları görme özelliği olan (clip) özelliğinden yararlanabilirsiniz.bu özellikten yararlanmak için 444 1 444 nolu telefonu arayabilirsiniz.

Hangi durumlarda hangi ISDN PA, hangi durumlarda ISDN BA uygundur?

Isdn pa aboneliği: -dosya transferi, -lan baglantilari, -görüntü haberleşmesi, -pc haberleşmesi, -internet servis sağlayıcıları ve -büyük şirketler için uygundur. Isdn ba aboneliği: -daha küçük ve orta ölçekli şirketler ve -ev aboneleri için uygundur.

Online Hizmet Merkezi’ni kullanarak hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

Online Hizmet Merkezi’ni kullanarak veya direkt olarak www.turktelekom.com.tr/ohm linkine tıklayarak telefon başvurusu, tarife paket değişikliği, arıza bildirimi, arıza durumu sorgulama, öneri, istek ve bilgi talepleri, güncel fatura bilgisi, tarife ve kampanyalarınızdan kalan hediye dakikaların görüntülenmesi, kredi kartı ile mevcut fatura ve geçmiş tarihli fatura ödeme, fatura bilgileri sorgulama, fatura adresi değişikliği, e-fatura talebi, müşteri bilgilerini görüntüleme/güncelleme ve wirofon işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca cep telefonlarınız ile de www.turktelekom.com.tr/ohm linkine tıklayarak Mobil Online Hizmet Merkezi’miz ulaşabilir ve birçok işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Iphone ve Android tabanlı cep telefonları için özel uygulamalarımız çok yakında hizmetinizde.

Türk Telekom faturalarımı nereden ödeyebilirim?

Online Hizmet Merkezi üye ekranlarından yada üye olmadan yapılan işlemler alanında bulunan fatura sorgulama ve ödeme sekmesinden kolayca ödeyebilirsiniz.

Türk Telekom hisseleri hangi borsalarda işlem görmektedir ve hisse sembolü nedir?

İstanbul menkul kıymetler borsası (2008), sembol: ttkom

Kullanım kolaylıkları ne demektir?

Telefonunuza ilgili işlemin kodunu tuşlayarak aktif hale getirilen ve telefon hizmetini etkin kullanmanızı sağlayan işlemlerin tamamına kullanım kolaylıkları denmektedir.

Özel numaraların özellikleri nelerdir?

Özel numaralar servisine bağlı kamu ve sosyal hizmetlere ait üç rakamlı acil ve özel servis numaraları, yedi rakamlı özel servis numaralarıni (444 xx xx), ve özel tarifeli telefon numaralarını (0900) aramak için ev, iş, ve cep telefonlari kullanılabilir. Tahsis edilen her bir numaranın en az 5 hat olarak tesis edilmesi koşulu aranmakta ve bu hususta bir taahhüt alınmaktadır.

Aile kart nedir?

Aile kart, ankesörlü telefonlarda kullanılan ve görüşme ücretini kayıtlı olduğu ev veya iş telefonunun faturasına ekleyen bir Türk Telekom hizmetidir. Türkiye çapında sayısı 70.000'i bulan ve üzerinde "tt aile kart" hizmeti verildiği belirtilen tüm ankesörlü telefonlarda kullanılır. Askerdeki oğlunuzu, üniversitedeki çocuğunuzu, para, ön ödeme, kontör alma gibi sorunlardan aile kart ile tamamen kurtararabilirsiniz.

TT Kart nedir?

Size özel şifresi ile tüm ankesörlü telefonlar, ev ve iş telefonlarından, dünyanın herhangi bir yerine telefon edebileceğiniz ve uzak mesafe aramalarınızda Türk Telekom ’un uygun tarifelerinden istediğiniz yerde faydalanmaya devam edebileceğiniz bir kartlı telefon hizmetidir. Tt kart ile istediğiniz ev ya da iş telefonundan görüşmelerinizi çok ucuza gerçekleştirebilirsiniz.

Wirofon'dan kimler yararlanabilir?

Türk Telekom ev telefonu aboneliği bulunan abonelerimiz, kendilerine ait ev telefonları üzerinden wirofon servisini aktifleştirerek servisten yararlanabilirler. Wirofon abonesi olan müşterilerimiz,interaktif sözleşme imzalamışlarsa online müşteri hizmetleri portali üzerinden yeni kullanıcı tanımlayabilir ve iptal edebilirler. Tüm kullanıcıların servisi kullanımdan dolayı oluşan görüşme ücreti, üzerine wirofon tanımlı olan ev telefonu faturasına yansıtılır.

Ev avantaj tarifeleri nelerdir?

Ev avantaj 100 ev avantaj 200 ev avantaj 300 ev avantaj 600 ev avantaj sınırsız ev avantaj akşam ev avantaj uzun

11811 kayıtlarında ismimin yer almamasını istiyorum, nereye başvurmam gerekiyor?

Adınıza kayıtlı telefon numaranızın kayıtlarda yer almamasını belirten bir dilekçe ile bağlı bulunduğunuz telekom müdürlüğüne müracaat etmeniz gerekmektedir.

Telefon numaramın kendi isim ve ünvanım ile birlikte bir başka isim/ünvan altında da 11811 kayıtlarında yer almasını istiyorum, ücret ödemem gerekiyor mu?

Telefon abonelerinin, 118 bilinmeyen numaralar danışma servisinde, telefon numaralarının; - kendi isim ve ünvanlari ile birlikte bir başka isim/ünvan altında, - kendi isim ve ünvanları yerine bir başka isim/ünvan altında, yayımlanmasına ilişkin istekleri için fazla neşir işlem ve ücreti uygulanır.

Bina içi tesisatı standardı nereden temin edilebilir?

Bina içi tesisati standardını, size en yakın telekom müdürlüğümüzden ücretsiz olarak temin edebilirsiniz.

Telefonum bilinmeyen bir numara tarafından sürekli aranıyor ve rahatsız ediliyorum, numarayı tespit edip bana verebilir misiniz?

Cumhuriyet savcılığına rahatsız edildiğinizi belirten bir dilekçe ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir.Cumhuriyet savcılığının şirketimizden talebi halinde yapılan tespitler,mevzuatımız gereği ilgili savcılığa verilir.Tespit sonuçları aboneye bildirilmez.

Numaramı Nasıl Taşırım?

Numaranızı Türk Telekom’a taşımak için size en yakın Türk Telekom Ofisine giderek gerekli evraklarla başvurmanız yeterli olacaktır. Bireysel aboneliklerde numarasını taşımak isteyen hat sahibi ya da vekalet verdiği kişi TC Kimlik numarası ve kimliği ile başvurarak talebi başlatabilecektir. Kurumsal Aboneliklerde ise Numara taşıma talebinde bulunmak için Yetkili kişinin kimlik, yetki belgesi ve imza sirküleri ile birlikte başvurması yeterli olacaktır. Numaranızı Türk Telekom’a taşımak için başvurunuz onaylandıktan sonra mevcut operatörünüzden aldığınız tüm hizmetlerin iptali için herhangi bir başvuru yapmanıza gerek yoktur.

Numaramın taşınması ne kadar sürer?

Numara Taşıma işleminde taşıma süresi maksimum 6 gündür.

Numaramın taşınması için herhangi bir ücret alınır mı?

Numara taşıma işleminde herhangi bir ücret alınmamaktadır.

Numaramı kaç defa taşıyabilirim?

Numara taşıma işleminde herhangi bir sayı sınırlaması yoktur.

Numaramı taşırken hattım kesilir mi?

Numara taşıma sürecinde mümkün olduğunca en az süre kesinti olması amaçlanmaktadır. Başvuruda belirtilebilecek tarih ve zaman aralığı dikkate alınarak minimum sürede taşıma yapılmasına çalışılacaktır.

Numara taşıma talebi hangi durumlarda kabul edilmez?

Taşınması talep edilen numaranın başka bir aboneye ait olması, Numarasını taşımak isteyen abonenin, mevcut işletmecisinden numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması, Numarasını taşımak isteyen abonenin kimlik bilgilerinin, kimlik bilgisini ispat edemeyecek derecede yanlış veya eksik olması, Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış ve devam eden taşıma işleminin bulunması, Numarasını taşımak isteyen abonenin, mevcut işletmecisinde abonelik sözleşmesinin devrine veya iptaline ilişkin yazılı talebinin bulunması, Taşınma talebinde bulunan abonenin numaranın tahsisli olduğu işletmeci ile ilk abonelik sözleşmesini imzaladığı tarihten itibaren üç ay geçmemiş olması.

Taahhüt ya da Borcum varsa numaramı taşıyabilir miyim?

Mevcut işletmecinize taahhüt ya da borcunuz olması numaranızı taşımaya engel değildir.
Önemli Hatırlatmalar:
Numaranızı taşımanız durumunda verdiğiniz otomatik ödeme talimatını iptal etmeniz gerekecektir. Son fatura kesim tarihinizden Numara taşıma başvurusu ile geçiş yapılan tarihe kadar ki sürede yaptığınız görüşmeler eski operatörünüz tarafından son defa faturalanacaktır.

Son ödeme tarihleri neye göre belirlenmektedir?

Faturanızın son ödeme tarihi; otomatik ödeme ve/veya e-fatura talimatınız olup olmaması, tarife paket ücreti gibi çeşitli kriterlere göre ayın 15-30. günleri arasında verilmektedir.

Faturamın son ödeme tarihi neden güncellendi?

Daha önce son ödeme tarihleri ayın 20-30’u arasında verilmekteydi. Ancak, son ödeme tarihlerinin bu dar süreye yığılması nedeniyle ödeme kanallarında yoğunluklar yaşanmaktaydı. Sözkonusu yoğunluğun azaltılarak sizlere daha etkin ve kaliteli hizmet verebilmek amacıyla daha geniş bir tarih aralığında dağılım gösterecek şekilde son ödeme tarihlerinde güncelleme yapılmıştır.

Son Ödeme tarihimden memnun değilim. Değiştirebilir miyim?

Evet. Son ödeme tarihinizi çağrı merkezi, ofis, bayilerimizden başvurarak veya Online Hizmet Merkezi’mizden üye girişi yaparak fatura işlemleri menüsünden gerçekleştirebilirsiniz. Son ödeme tarihi olarak her ayın 15 – 29. Günleri arasından olmak üzere dilediğiniz tarihi seçebilirsiniz.



avea-sikca-sorulan-sorular


Avea Sık Sorulan Sorular için tıklayın...



ttnet-sikca-sorulan-sorular


Ttnet Sık Sorulan Sorular için tıklayın...

30 comments

19 Aralık 2015 02:06 Reply Delete Sil

Bu ayki faturami yeni odedim ama ttnet akilli kota devreye girmis.internete giremiyorum neden?

19 Aralık 2015 05:00 Reply Delete Sil

Merhaba Damla hanım,aslında adil kullanım kotası yani AKN aslında BTK tarafından devletin kısıtlaması nedeniyle devreye girmektedir.50 Gb download aylık sınırınız var,eğer o sınırı aşarsanız internetiniz kesilmez , sadece hızınız yavaşlar.Sizin ya sayfa açamama sorununuz var , modeminize data gelmemekte.Bunun için 444 0 375 i arayarak arıza kaydı bırakmanız gerekmektedir.

6 Mart 2016 11:31 Reply Delete Sil

Koyümüzde Avea 3g yok lütfen en kısa sürede yapılmasını istiyoruz

23 Nisan 2016 15:57 Reply Delete Sil

Turk telekom honor 7 android 6 guncellemesi gelecekmi

23 Nisan 2016 16:41 Reply Delete Sil

Çok yakında gelecek,Emrah bey...

16 Mayıs 2016 21:07 Reply Delete Sil

Faturamın son ödeme tarihi 16.05.2016 idi bende bu tarihte faturamı ödedim. Ancak telefonum internete girmiyor. Nedendir?

16 Mayıs 2016 22:14 Reply Delete Sil

Merhaba;
En fazla 48 saat sonra açılacaktır.Yani en geç 18.05.2016 tarihinde telefonunuzun interneti servise açılacaktır.

10 Haziran 2016 14:56 Reply Delete Sil

https://bireysel.turktelekom.com.tr/evde-internet/web/kampanyalar/Sayfalar/Tam-Zamaninda-Kampanyasi.aspx
Bu kampanyadan sadece baska internet sebekesinden gecenler mi faydalanabiliyor? Yoksa yeni internet alacaklar da yararlanabiliyor mu.Bilginiz var mi?

22 Haziran 2016 03:18 Reply Delete Sil

ben neden galxy s7 edge alamıyorum

22 Ağustos 2016 04:48 Reply Delete Sil

İki cihaz aldım üçüncü cihaz almak için ne gerek ödemelerim gayet düzgün

8 Eylül 2016 11:25 Reply Delete Sil

Komşu modemi acınca bnm modeme internet gelmiyo nedeni nedir ve ne yapabilirim yardimci olursanız sevinirim

10 Eylül 2016 18:02 Reply Delete Sil

Mobil veri açılmıyor

11 Eylül 2016 01:30 Reply Delete Sil

444 0 375 'i arayarak arıza kaydı bırakın ve müşteri hizmetleri yetkilisine ekibe iletmek üzere adsl portunuzu değiştirttirin.Sorun düzelecektir.

11 Eylül 2016 01:43 Reply Delete Sil

Merhaba; Diğer ISS;ler yani diğer servis sağlayıcılardan geçenler bu kampanyadan yararlanabilirler.Herhangi bir yerde İnternet aboneliği bulunmayan yeni müşteriler bu kampanyadan yararlanamazlar. Bilginize

20 Eylül 2016 07:48 Reply Delete Sil

Merhaba ben 15 yıllık turktelekom abonesiyim yakalsik 20 gundur evde internet hizmeti alamiyorum genel ariza var dendi ama anlamiyorum 20 gun surermi bir ariza bilgi almak istedim ofise gittim bana musteri hizmetlerini arayin bagirip cagirin kızın bunu hergun yapin baska turlu düzelmez ariza dendi şikayet ettim ofisi böyle mi çalişiyirsunuz ne zaman bitecek bu ariza bilgi istiyorum okullar acildi ve çoluk cocuk ders yapacak çikti almamiz lazim muhasebe kayitlari için bi dünya işim hep kaldı lutfen biri bana cevap versin ne zaman bitecek bu ariza

27 Ekim 2016 06:46 Reply Delete Sil

Ben hattimi vodafonden aveaya tasiyacam aveada bol internetli tarife varmi gecebilecegim ?

10 Kasım 2016 21:47 Reply Delete Sil

Ev internetimiz babamin ustune kayitli suan burda olmadigi icin vekalet ile uzerine telefon alabilirmiyiz sadece vekalet yeterlemi

19 Kasım 2016 01:21 Reply Delete Sil

Alamazsınız,babanızın gelmesi gerekmekte,ıslak imza için.

19 Kasım 2016 01:22 Reply Delete Sil

Cepte Bayram Kampanyasını araştırınız.

19 Kasım 2016 01:24 Reply Delete Sil

Merhaba,
Öncelikle ciddi hasarların 3 ay kadar sürebildiği belirtelim.Muhtemelen modeminizi besleyen hattın hasarı ciddi bir boyuttadır.

19 Kasım 2016 01:25 Reply Delete Sil

4441500ü arayınız

19 Kasım 2016 01:26 Reply Delete Sil

En fazla 2 adet cihaz alabiliyorsunuz malesef.

19 Kasım 2016 01:27 Reply Delete Sil

50GB adil kullanım kotasını aşmışsınız.

19 Kasım 2016 01:27 Reply Delete Sil

4441500'ü arayıp bilgi alınız.

25 Kasım 2016 09:34 Reply Delete Sil

Benim iki sorum var ben hattimi bugun tasidim telefonumun ust kosesinde 4G yaziyor ama emin degilim 4.5G de olup olmadigimdan ben kullanmak istemiyorum cunku bir diger sorum ise onceden dakika sms vr internet kullandiktan hemen sonra kalan bilgi otomatik olarak onume geliyodu burda oylr bisey var mi peki yardimci olursaniz tesekkur ederim

26 Aralık 2016 09:00 Reply Delete Sil

Slm ben turktelekom abonesiyim cihaz alabilmem icin abonelik yetmiyormu yoksa hattimida tasimam mi gerekiyo

28 Aralık 2016 07:58 Reply Delete Sil

Merhaba;
Cihaz alabilmek için mobil hattınızı taşımanıza gerek yok.

13 Ocak 2018 13:32 Reply Delete Sil

merhaba faturayi astim bu ay 110tl idi ama oderken sadece normal tarifeyi fiyati cikti bu birc olarak sonradan cikar mi ne yapmam lazim

27 Ağustos 2022 07:20 Reply Delete Sil

Sayın Müşteriler,Türk Telekom ile ilgili faturadan tarifelere kadar tüm alanlarda soru ve sorunlarınızı lütfen buradan yorum kısmından belirtin.Sizlere hemen yardımcı olmak çalışmaktayız.
Kesintisin iletişim dileklerimizle.