Firma değişimi sonrası Ev İnterneti Çalışmıyor? - Ne yapmalıyım ?

 Normalde Türk Telekom abonesisiniz ancak taahhüt sonrası Türknet,Millenicom,Superonline,Vodafone,Dsmart veya başka bir ISS firmasına geçiş yaptınız ve Modeminizin İnternet ışığı yanmıyorsa nasıl bir yol izleyebilirsiniz? Telekom ekipleri iş emrinizi kapattı ve modeminizin internet ışığı yanmıyorsa ne yapabilirsiniz?

iss-firma-degisimi-sonrasi-ev-interneti-calismiyor

ISS Firma değiştirdikten sonra Modemimin İnternet ışığı yanmıyor, ne yapmalıyım ?


Öncelikle net olarak durumu açıklığa kavuşturalım.Ülkemizin en büyük ISS (İnternet Servis Sağlayıcı) şirketi Türk Telekom.Diğer alt yapı sağlayıcıları ise Superonline ve Türksat. Eğer alt yapı sağlayıcınız ile evinize aldığınız internet firması aynı ise zaten sorun yok.Direk ilgili firmayı arayabilir ve tekrar arıza kaydı oluşturarak 24 saat içerisinde ekiplerin müdahalesi ile arızanızı ıslah ettirebilirsiniz.Ancak alt yapı sağlayıcınız farklı bir firma ,evinize aldığınız yeni internet firması farklı ise işte bu kısım biraz yorucu olabilir.

Peki alt yapı firmanız ve ev interneti firmanız farklı ise ne yapmalısınız ?

Bir örnek üzerinden gidelim ,evinizde Türk Telekom kullanıyorsunuz ve 2 yıllık taahhüt sonrası yenileme işlemi yapmadınız ve İnternet hizmetinizi sonlandırdınız.Türknet firması üzerinden internet sözleşmesi imzaladınız.

Evinizde Türk Telekom alt yapısı olmasına ve bağlantınızın tamamlandığını belirten mesaj almanıza rağmen hala internet yok ise ;

Çözüm : Öncelikle modeminizin adaptörü ve arkasına takılı olan ethernet kablosunun bağlantılarını kontrol edin.Kablolar doğru yerde ve adaptörünüz de sağlam ise ,mutlaka adaptörü ve kabloları sökün,yaklaşık 3 dakika sonra tekrar takın.Eğer hala internet ışığınız yanmıyorsa ilk iş Türknet müşteri hizmetlerini arayın.Durumu izah edin.Türknet müşteri hizmetleri modeminize uzaktan bağlanacak ve İP almanızı sağlayacaktır.Eğer onlar da çözüm üretemezlerse tekrar Türk Telekom'a arıza kaydınızı oluşturacaktır.Türk Telekom yeni bağlanmış olmasına rağmen üstüne bir de arızası gelen aboneler için 24 saat içerisinde mutlaka müdahale edecektir.Çünkü her yeni bağlantı sonrası oluşan erken arıza için Türk Telekom,Türknet'e ceza ödüyor.Tabi Türknet'te Türk Telekom'dan hat kiralıyor,doğal olarak kalite şartı sözleşmesi imzalanıyor,şirketler arasında.Oldu ya 1 gün sonra hala arızanız giderilmediyse tekrar Türknet firmasına arıza kaydı oluşturun,emin olun her oluşturduğunuz arıza için Türk Telekom amirleri çalışanlarına mutlaka nedenini soruyor,dediğimiz gibi her arıza Türk Telekom'un cebinden çıkıyor.Bu nedenle kaybeden sadece siz olmuyorsunuz.Türk Telekom da kaybediyor doğal olarak.Eğer acaleniz var ve daha erken çözülmesini istiyorsanız en kestirme yolu Türk Telekom Bölge,İl veya İlçe Müdürlüklerine gidin ve direk Müdür ile görüşmek istiyorum deyin.İlgili yetkili size bizim müşterimiz değilsiniz derse,yetkiliye ben Türknet firmasına ödüyorum o da size ödüyor,Hat kiralama hizmetini kaliteli yapmadığınız için sizi Türketici Mahkemesine,Ulaştırma Bakanlığına,Cimer'e şikayet edeceğim derseniz ve çıkarsanız,emin olun evinize vardıktan en geç 1 saat sonra Telekom ekiplerinin kapınızın zilini çaldığına şahit olabilirsiniz.